Mi ez?

Mai kiemelt akciós termékünk:

Noname Mid Layer középső réteg futófelső - aranyóra

A mai arany óra eltelt! Nézz vissza holnap kedvenc termékedért, hogy elsőként a tied lehessen!

összehasonlít 7 500 Ft

Részletes kosár >> Kosár

A kosár üres

Összehasonlítás

munka!!!! állásajánlat

Munkatársat keresünk értékesítő/eladó munkakörbe, üzletünkbe

- Futás - terepfutás
- GPS-navigáció
-Túrafelszerelések
- Kések, túlélőeszközök

témákban. Jelentkezz, ha te vagy akit keresünk!

NB cipő féláron akció

Kedvenc ASICS / inov-8 / Salomon / futócipőmet féláron megvehetem - akció!

Ha ezt az oldalt megtaláltad, akkor esélyed van 50%-os kedvezménnyel megvásárolni kedvenc inov-8/Asics/Salomon futócipődet!

Vedd meg most legfrissebb térképed navigációdra

Megjelent a NaviGuide Magyarország v6.4

Regisztrálok

Magazin

16. Szavatosság és jótállás

2008. 08. 04. 14:15

A fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről a 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet rendelkezik az alábbiak szerint:

Ha a fogyasztó szavatossági igényt kíván érvényesíteni a fogyasztói szerződés tárgyát képező szolgáltatást/terméket nyújtó forgalmazóval (a továbbiakban: forgalmazó) szemben, a fogyasztói szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a fogyasztó bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot. Olyan esetekben, amikor egy termék szavatosságát (jótállását) pénzügyi bizonylattól független garanciajegy és vagy a pénzügyi bizonylat együttes bemutatása jogosítja, és a garancia jegy elvesztése megsemmisülése a jótállást hátráltatja vagy megakadályozza, olyankor a garanciajegy pótlásának költsége a jogosultat terheli és a garancia és jótállás életbelépésének időpontja a garancia érvényesítéséhez szükséges minden bizonylat megléte. A független garanciajegy pótlása nem kötelessége az eladónak, de a legjobb tudásával hozzásegíti a vásárlót annak pótlásához. A garanciajegy pótlásának költségei mindenkor a vásárlót terhelik.

A forgalmazó a fogyasztó kifogásáról jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti:

Ha a kifogás rendezésének módja a vásárló igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adni. A jegyzőkönyv másolatát a fogyasztónak át kell adni. Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót. A forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést a Ptk. 306. § ának (2) bekezdése értelmében az áru tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Javításra az árut elismervény ellenében kell átvenni. Az elismervényen fel kell tüntetni a fogyasztó nevét és címét, az áru azonosításához szükséges adatokat, az áru átvételének idejét, és azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított árut átveheti.

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról, a 151/2003. (IX. 22.) Korm. Rendelet rendelkezik az alábbiak szerint:

A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk, fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. A forgalmazó köteles a fogyasztónak a fogyasztási cikkel együtt külön kérés nélkül jótállási jegyet átadni. A jótállási jegyet közérthetően és egyértelműen, magyar nyelven kell megfogalmazni.

A jótállási jegyen fel kell tüntetni:

A jótállási jegynek utalnia kell arra, hogy a jótállás a fogyasztó törvényből eredő jogait nem érinti. A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét. A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a forgalmazó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

A jótállás keretébe tartozó javítás esetén a forgalmazó, illetve a javítószolgálat a jótállási jegyen köteles feltüntetni:

A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket a járművek kivételével az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le és felszerelésről, valamint az el és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. § a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

Előző oldal / Következő oldal




Ha szeretnél többet tudni a partnerárról kattints ide!